johan-marijke.reismee.nl

Van Noordwest naar Zuidoost, Porto Vecchio en Bonifacio.

Na een reisje van zo‘n 200 km kwamen we maandag aan in Porto Vecchio, een havenplaatsje in het zuidoosten van het eiland. De mooie camping met veel natuur, mooi zwembad en terras met gratis Wifi, kent maar één nadeel en dat is dat er geen meter vlak is. Dus stond iedereen te draaien aan cricks en caravansteunen en werden er interessante constructies ontworpen om de boel een beetje waterpas te krijgen. Onderstaande foto geeft daarvan een aardige indruk.

Geen meter vlak

Hoewel de camping groot genoeg was, kwamen we toch met z‘n allen behoorlijk op een kluitje te staan.

Campement

Als er iemand in de groep jarig is, moet dat natuurlijk gevierd worden, zeker als het om reisleider Ger gaat, hieronder in beeld.

De jarige Ger

Het werd een vrolijk feest met een praatje, een hapje, een dansje en een drankje...... Een drankje?????? Ger tracteerde op een aperatief en had daarvoor een gigantische fles Ricard gekocht. Het smaakte, nou ja, zoals het alleen maar in Frankrijk smaken kan.

Ricardtje

Vanzelfsprekend werd er een kadootje aangeboden.

Kadootje

Een dansje kon niet uitblijven

Dansje

waarop nog een dansje volgde

Nog een dansje

en nog ééntje

Er werden nog meer foto‘s genomen, maar deze zijn niet zo geschikt voor het reislog.

Woensdag bezochten we het stadje Bonifacio, in het uiterste zuiden van het eiland. Met een treintje gingen we naar boven en bekeken het schilderachtige stadje van de binnenkant. De foto‘s spreken voor zich.

Treintje in Bonifacio

de burcht van Bonifacio

Krijtrotsen

Sardinië in zicht op 9 km

Palmenterras

Steegje met aan het einde de pizzeria

Leuk om te vermelden is de manier waarop we echt welkom werden geheten op een mooi terrasje. Voor Floortje werd één van de vier stoelen van ons tafeltje weggehaald, zodat zij comfortabel kon liggen, ook werd ondanks de drukte een grote bak water gebracht. Voor deze mensen waren we nog gewoon gasten. Oh, de pizza was uitstekend!

mooie camping

Sealed
met z'n allen op een kluitje vanwege de bodem

verjaardagsfeestje van Ger

welkom op terras

Vandaag verkassen we naar Sagone, een niet zo makkelijke rit van ongeveer 180 km. Sagone ligt ca. 25 km ten noorden van Ajaccio dat ca. 25 km.

Helene

Goedemiddag, ziet er allemaal heel gezellig uit, mijn collega vraagt of haar oom en tante ook bij jullie in de groep zitten, uit Ruurlo Henk en Jopie Bosch??? Graag even een berichtje terug en alvast de groeten van Ingrid Karmiggelt-Bosch mochten zij ook mee zijn, de wereld blijft klein??...

Gets.

Vonden jullie Bonifacio ook zo mooi? Het is mij altijd bij gebleven met z'n mooie rotspartijen. oh ja de groetjes van Betsy en Ari die waren hier net.

mia

wat een prachtige foto's en mooie omgeving. zo te zien had marijke het erg naar haar zin en danste ze er lekker op los! wij zijn vandaag arrivé op zonnig madeira, ook mooi. we hebben vanmorgen een voorlichting gekregen van al het moois hier. succes met de rit naar sagone. lees wel hoe de rit is verlopen. xxx

Bets van Haaften

In een heel koud, bewolkt en regenachtig Groningen zitten we te genieten van de prachtige foto's die goed de prima sfeer weergeven en het mooie weer bij jullie!
Geniet er nog maar flink van!

Babs

Mooi!!!!! En wat een gezellige bende.. Leuk hoor.
Fijn dat jullie een terras hebben gevonden waar ze zo lief zijn voor Flora. Er zijn dus ook nog mensen die lief zijn voor hondjes... ;) Hier is het koud, nat en herfsterig.. Gewoon BAH!! Zoals Jack zou zeggen..
Wat leuk dat jullie alle verjaardagen zo goed vieren.. Was de fles leeg aan het einde van de avond?? Iets met hoofdpijn?? Ontzettend mooi die foto's, we kijken niet meer naar Zentv hier maar naar jullie reisblog.. Keep it up!
Heel veel xxxxxxxen en knuffels van Kris, Jack en Babs