johan-marijke.reismee.nl

Aankomst op Corsica, de eerste camping op Cap Corse

Maandagavond hadden we onze eerste groepsbijeenkomst. Hier kon ik tijdens de voorstellingsronde meedelen: „toen ik vanmorgen wakker werd, was ik 65 geworden“. Reden genoeg om de toch al gezellige bijeenkomst op te vrolijken met hapje en een drankje.

Eén van de groepsgenoten maakte het onderstaande plaatje:

Dinsdagmorgen om 5.30 uur was het dan zo ver, we „mochten weg“ van de italiaanse massacamping.

Wel een beetje vroeg, maar de Ferry zou om 8.00 uur vertrekken, dus moesten we om 7.00 in de haven aanwezig zijn. Alle voertuigen, campers, vrachtwagens, gewone auto‘s, busjes en auto‘s met caravans, stonden zo rond 7.00 uur keurig in een volledig willekeurige „orde“ opgesteld op de parkeerplaats voor de boot. Maar omdat op de boot de opstelling toch wel belangrijk was, selecteerden de boys van de ferrymaatschappij de voertuigen één voor één uit de voertuigsoep. Beetje naar voren, beetje naar achteren, „jij moet er tussen uit, en nu jij etc. etc.

De boot vertrok dus om... 9.10 uur.

De overtocht was in één woord prachtig! Schitterend weer, ruimte om te wandelen, ruimte om te zitten, zwembad, barren en heerlijk eten.

Oh ja, het sensatieverhaal over muilkorven voor Floortjes en andere honden bleek absolute flauwekul. Er waren vele, vele honden aan boord en niet één met een muilkorf. In de voorschriften voor honden aan boord bleek te staan dat baasjes honden ten alle tijden onder controle moesten hebben en dat excited dogs een muilkorf moesten dragen, whatever.....

Zoals te verwachten was verliep de ontscheping ook redelijk chaotisch, het omkeren van auto‘s met caravans op zo‘n schip is niet eenvoudig. Maar hier toonden de Italianen toch hun vakmanschap en zelfs stuurmanskunsten.

Na de ontscheping reden we naar de eerste Corsicacamping op Cap Corse, slechts 20 km ten noorden van Bastia, maar wel een uur rijden. Smalle wegen, veel bochten en tientallen „ralantiseurs“ maakten een hoger gemiddelde onmogelijk, van ons althans, Corsicanen en Fransen kunnen natuurlijk véééél sneller.

Camping La Pietra is een echte droomcamping. Alles is top! De plaatsen open of gesloten, sanitair, zwembad, restaurant, terras met gratis Wifi enz.

http://www.la-pietra.com

Woensdag maakten we een rondrit over het schiereiland Cap Corse. Een prachtige rit met vele mooie uitzichten over de zo verschillende kusten aan de oost- en westzijde van de Cap. Het rijden over deze rondweg was behoorlijk heftig. Smalle tot zeer smalle wegen, het passeren van tegenliggers was regelmatig een avontuur op zich. Toch reden hier ook bussen.

Vandaag gaan we Bastia bezoeken, iets cultureels moeten we toch ook doen nietwaar.

Undecided
jarig zijn

Yell
italiaanse chaos tijdens het inschepen

Laughing
schitterende overtocht

Laughing
verrassend mooie camping

Yell
lunch in St.Florent, voor de bediening zat het seizoen er al op.... (k..lui)

Reacties

Reacties

Yvonne

Alsnog van harte gefeliciteerd met je 65e verjaardag!
Je hoort nu ook bij de club!
Wat geweldig om het daar te vieren, wat leuk zeg dat we jullie mogen volgen!
Lijkt me geweldig daar, hoewel ik niet zo weg ben van die smalle bergweggetjes!
Groetjes van ons, Anton Yvonne en de meisjes!

mia

mooie camping en omgeving, ik denk dat rob en ik ook maar eens een rondje corsica moeten doen met de caravan. ik vind smalle bergweggetjes wel een beetje eng. maar erg leuk om jullie verhalen te lezen!
groetjes rob en mia

Gets

Geniet in Bastia, ook zeer de moeite waard. En Corsicanen zijn beter in alles dus ook autorijden en gaan zeker niet achter een nederlander rijden. Daar zijn ze te frans voor.. Schuld van Nappie???

Det

Alsnog proficiat! Johan, je ziet er 10 jaar jonger uit. Heel leuk om jullie avonturen te volgen.
Heel veel plezier, ook van Twan.

ria

ziet er allemaal aantrekkelijk uit. Met gratis wifi kun je ook de uitslag van de verkiezingen volgen? Moet (linksom of rechtsom ) tot tevredenheid stemmen en de dierenpartij kan ook door met hun activiteiten, met zo'n aanhang kan dat ook niet uitblijven

Doris

Hallo ihr drei, freue mich das es euch gut geht, ihr seid ja schon sehr weit gekommen, wenn ich die bilder sehe bekomme ich fernweh, wünsche euch noch viel spaß, passt gut auf euch auf ,lieben gruß von doris

Helene

Alsnog van harte gefeliciteerd! Fijne vakantie mooie foto's

Dagmar

hallo 4 en 2 voeters, wat een heerlijk eiland is Corsica toch. Als je hem ziet naderen vanaf de ferry gaat je hart onwillekeurig sneller slaan. Fijn voor Floortje dat ze geen muilkorf hoeft te dragen. Trouwens voor alle hondjes.Hier is het weer tandarts stres geweest. Gisteren moest ik er weer heen. Kom ik in de spreekkamer zegt de tandtechniekster ( ja ze is een vrouw ) je weet de stoel te vinden. Grote hilariteit. maar niet voor lang. Gaat ze die noodbrug er uit slopen, die zit vast in de cement, ja, er is wat afgebouwvakkerd de laatste weken, krijgt ze hem er haast niet uit. Eindelijk, toch nog geschafft. dus, het nieuwe frame er in. En o ja, ik voelde het al. Met de brug onder in ging het goed.Paste goed en was redelijk makkelijk te verwijderen. Want de kronen moeten er nog op. Maar toen ze het frame plaatste over de 2 kiezen boven in voelde ik dat het goed mis was. Het klikte zo akelig hard en ze zaten muurvast. O hemeltje, ik dacht eigenlijk wat anders maar dat kan ik hier niet opschrijven, hoe moeten ze er uit. Dus zij aan het rukken aan het frame maar nee hoor, hij zat vast, en nog eens vast. Ik ging helemaal omhoog uit die stoel. Toen maar zo'n haakje gepakt waar de tandarts je altijd mee afbeult als hij op zoek gaat naar gaatjes. O, ze rukte en rukte. En ik maar zweten op die stoel. Toen roetste ze met dat haakje langs die kiezen en zo in mijn onderlip. Maar het frame was er uit. Entschuldigung zei ze. Niet zo gek dat je bang bent voor de tandarts. Maar goed, aankomende week heb ik vrij gekregen van de tandarts. Kan ik weer eens wat meer doen in huis. Ik ben gemiddeld toch zo'n 3 a 4 uur kwijt. Het is in Uelsen en dan op de fiets. Gisteren was het knap koud met wind en regen. Ik was gek genoeg helemaal verkleumd toen ik thuis kwam. Nu moet ik in de week van de 24ste nog 3 maal en dan is het hopelijk achter de rug. Moet ook want 5 okt. gaan we een week-end naar Rotterdam. We hebben een feest van de zaak van Hans. We gaan naar de avondshow van de Efteling met een etentje en dansen. Dat laatste hoeft van mij niet. Niet dat ik niet graag dans maar Hans danst als een looie deur, dus blijft hij zitten. Straks komen mijn zoon met zijn vriendin en onze kleinzonen. We zijn al volop aan het regelen. slaapplaats eten en morgen willen we met ze naar de dierentuin in Nordhorn. Daar mag het hondje ook mee naar toe. Want Bella komt ook mee. Als Bella er is dan ziin de poezenkinderen erg rustig. Gek he. Maar Bella is erg lief. Ze is een kruising tussen een bassethound en nog zo iets kleins. Ze doet geen vlieg kwaad maar dat weten onze poezenkinderen niet. Ja, we vinden het heerlijk dat ze komen ook al is onze badkamer na het douchen verbouwd tot zwembad en de badhanddoeken als zielige vlaggen over de vloer dweilen. We zien ze veel te weinig, dat is zo jammer. Belt Aad net op, mam, jaaaa zeg ik, Annet lust geen spagetti en geen bonen. Onze Lieve Heer hoorde me brommen. Maar Aad, zei ik, in de pan heb ik 12,50 gram snijbonen. O jee, had ik zeker eerder moeten zeggen zei zoonlief. Maar goed, we verzinnen wel wat. Ben ik me net geschrokken. Was de badkamer aan het doen hoor ik me een harde klap beneden. eerst naar de brievenbus wezen kijken Niets. Toen naar de eetkamer, niets. Da maar in de keuken kijken. Zit Sjakie, met een grote verse worst, weet je wel, die je nog bij de echte slager kan kopen, opgerold als een drol in de pispot op het aanrecht heerlijk te smullen. Basje zat vanaf de keukenvloer omhoog te kijken bedelend om een stukkie. Heb gelijk Hans gebelt voor nieuw vlees. Hij was bij Edeka. Zijn we dondserdag nog weg (fietsen) ,geweest met ons vieren Ik om 10.30 uur bij Doris voor de deur met de fiets. Komt Doris naar buiten en zegt, ga jij op de fiets. Kijk ik haar verwonderd aan. Ja, zegt ze, we gaan naar Holland. O zeg ik, dat heb ik echt niet meegekregen. Dus mijn fiets thuis gebracht en in de auto. Was erg gezellig. Zijn naar Geesteren geweest. Daarna nog in Vasse koffie gedronken en o ja, in Uelsen wezen spätstücken zoals Gerti het omschreef. We waren geloof ik rond 16.00 uur thuis. Zo dit was het. Ik ga voor het eten zorgen. Wordt vervolgt.
Liefs en zonnige groetjes uit Neuenhaus. Ja, de zon schijnt gelukkig weer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!