johan-marijke.reismee.nl

Via de voet van de Mt. Blanc naar Torro del Lago Puccini

Vrijdag hebben we Villersexel de rug toegekeerd en zijn via Pont Arlier en Vallorbe Zwitserland binnen gereden.

Aardige grensbeambten verkochten ons graag 2 Vignets, waarmee we gebruik mochten maken van de autowegen naar Lausanne en Genève en naar .... de franse grens. Ongeveer 130 km voor € 68, dus 50 cent per km. We MOETEN dus terug via Zwitserland om dan zoveel mogelijk autoweg te verbruiken. ;-)

Op een parkeerplaats wilden we als lunch een soepje warm maken, maar er bleek een Burger King te zijn. Daar hadden we wel zin in, eindelijk weer eens uit eten. Kwaliteit: Burger King! Prijs: Burger King met Michelin ster!

Na een mooie rit door Zwitserland (waar weer veel herinneringen boven kwamen) hebben we aan de voet van de Mont-Blanc overnacht op een prachtige Alpencamping in St. Gervais de Bain.

Zaterdag ging onze reis verder door de Mont-Blanc tunnel naar Italië. We hadden als doel de kustplaats Savona, maar omdat plannen er zijn om te veranderen, besloten we tijdens de schitterende tocht (niet) tussen de maisvelden van de Po-vlakte om in één keer door te rijden naar Camping Italia in Torro del Lago Puccini. Dit is tevens de start-camping van onze Corsica reis.

Hier ontmoetten we ons reisleiders en de eerste reisgenoten.

Vandaag (zondag) zijn er nog een aantal reisgenoten bij gekomen.

De camping is groot en volgepakt en zouden we normaal gesproken niet uitgekozen hebben, behalve......... het campingrestaurant met onbeschrijfelijk lekkere Pizza‘s en rode wijn.

De groepsgenoten, ook de hondjes, beginnen voorzichtig aan elkaar te wennen. Het belooft heel gezellig te worden.

Ons doel komt steeds dichterbij......

Tot de volgende keer en groetjes van ons drietjes.

Laughing
Geweldig landschap en camping aan de voet van de Mt.Blanc

Undecided
Nog acceptabele diesel prijzen € 1,38 (Frankrijk Intermarché)

Laughing
Leuke reisleiders en reisgenoten

Yell
Belachelijk dure hamburgers bij Burger King in Zwitserland

Yell
Belachelijke diesel prijzen in Italië € 1,85

Sealed
Lamp stuk gevallen in de caravan en gat in de tafel

Oh ja, nog even een reactie op reacties:

@ Mirjam: ja, is een geweldig handig pannetje

@ Gert: ik mocht geen gat graven

@ Gets: dat wijntje staat er wel bij hoor (in een limo glas)

@ Bets: dat ding is van Obelink

@ Mia: dat pannetje is een soort elektrische skottelbrei, hebben wij een keer kado gekregen van Hans & Mirjam

@ Gertie en Wolfgang: dat gele ding aan het caravanwiel is een kegvormig hulpstuk van gele kunststof, bedoeld om de caravan horizontaal te kunnen zetten als er aan de andere kant geen gaten gegraven mogen worden.

mia

fijn te horen dat het een leuke groep is, wel belangrijk toch? ga lekker genieten samen van deze mooie reis! Morgen een fijne dag johan en alvast gefeliciteerd! Ja ja wat een leeftijd, neem een wijntje en proost! xxx

Tessa

Wat heerlijk om te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken. Zijn jullie niet naar Remiremont & Versoix geweest? Toen ik jullie route zag dacht ik dat hier jullie eerste 2 tussenstops zouden zijn... Fijn dat er een leuke groep mensen met jullie meereizen. En hondjes? Wat voor een hondjes en wat vindt Floor er van? Weten jullie reisgenoten al dat daddy morgen jarig is??? Erg jammer dat ik die verjaardagsknuffel en smakkert over de mail moet gooien, maar dat maken we wel weer goed als jullie terug zijn. Geniet ervan lieve schatjes van me!!! Ik bel je morgen daddy! Hele dikke kus van ons 3 Niels, Tessa en tuthola Lotte (die overigens vanavond de hardste val ooit heeft gemaakt, plat op haar smoeltje, knietjes en handjes op de stenen voor de zandbak... Ik geloof dat we een paar rubberen stoeptegels nodig hebben ;-) Tot morgen!!! Love you! xxx

Mirjam B.

Ik vind het hartstikke leuk om jullie reisverslag te lezen. Heeft toch een andere impact dan zomaar een tourtje. Voor nu: een goed uiteinde Johan.
Liefs voor jullie beiden.

Hilde

Wij hebben daar op een ACSI camping vlakbij gestaan, Dei Tigli genaamd, hard voorbij rijden, geen aanrader! Ligt wel langs een hele leuke weg vol dames van lichte zeden ;-)
veel plezier nog en Johan alvast gefeliciteerd!

Babs

Wat fijn dat jullie daar zijn..nu gaat de reis echt beginnen!!
Dus de eerste italiaanse pizza is binnen? Jammie jammie... Wat fijn dat de groep leuk lijkt en dat er andere hondjes zijn.. Ik dacht dat Floor de enige was?!
Straks zal ik je even bellen pap maar voor nu: Happy Birthday!!!!! Een hele dikke knuffel van ons alle3!!! (Ook voor jou hoor lieve mam!) xxxx

Gertie

allereerst natuurlijk van harte Gefeliciteerd, Johann. We zullen vanavond een glaasje op je drinken.
Heel fijn, dat jullie het tot heden zo goed hebben aangetroffen met reisgenoten en hondjes.

Bets van Haaften

lang zal hij leven, lang zal hij leven, lang zal hij leven in gloria, in de gloria, in de gloria!!! Met dit oude, echt hollandse schoolliedje willen we Johan van harte feliciteren met zijn verjaardag! We drinken er vanavond een glaasje op!

Doris

Alles gute zum geburtstag, wünschen dir einen schönen abend und nette gäste lieben gruß von doris und harry, phillip und emma, auch ein freundliches bellen von basko

Dagmar

Johan nog gefeliciteerd met je 65ste. Wel een beetje laat maar...........van harte gemeend van Hans en mij. Het wordt nu toch een beetje herfst. Bij jullie nog niet zo te zien op de foto's. Heerlijk Marijk. Hoe lang duurt de overtocht eigenlijk. Wij zijn toen vanuit Bastia met een draagvleugelboot naar Nice gegaan. En ik dacht dat de overtocht ongeveer 3 uur duurde. Je kon jammer genoeg niet aan dek. Jullie gaan met een veerboot. Heerlijk om dan aan dek te kunnen. Ben benieuwd hoelang dat duurt. Fijn dat het een gezellige groep wordt. Lekker bijtanken. Hoeveel hondjes gaan er eigenlijk mee? Hebben jullie allemaal een hond mee genomen?
Gisteren moest ik onverwacht WEER naar de tandarts. Was WEER een tand afgebroken. Normaal gesproken raak ik niet zo in paniek maar op deze tand moet de nieuwe brug geplaatst worden en ik dacht dat het niet meer zou gaan. Als dat het geval was geweest had er weer een nieuw element erbij geplaatst moeten worden En dat was toch echt een brug te ver geweeest. Het zijn nu al 8 + 2 elementen. Maar gelukkig viel het mee. De tand is gerepareerd en aankomende vrijdag moet ik het frame AUSPROBIEREN. Als het goed zit dan de kleur uitzoeken en...10 dagen later heb ik een BIG SMILE VAN OPLUCHTING.
Het is hier sombertjes maar gek genoeg valt de temperatuur erg mee. Maar ja, je wordt toch nat als je naar buiten gaat. Dus, geniet maar van de zon.
Liefs van Dagmar uit een regenachtig Neuenhaus.

Henriët

Hoi vakantiegangers.

Wat ziet het er allemaal gezellig uit. Fijn dat het klikt met de groep mensen waar jullie samen mee reizen. Johan alsnog gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop nog veel moois tre zien en te horen van jullie reis!!!