johan-marijke.reismee.nl

Tussenstop in Villersexel

Een tussenstop in de franse provincie „Haute Saone“.

Via de voor ons zéééér bekende route Metz-Nancy-Epinal-Remiremont-Vesoul, kwamen we gisteren aan in Villersexel. De bedoeling was eigenlijk Pontarlier in de franse Jura te bereiken, maar omdat we al weer 6 uur onderweg waren en tijd genoeg hebben, besloten we om op de hier aanwezige ACSI-Camping te stoppen.

En wat voor een camping. Met ACSI kortingen slechts €12,60 inclusief alles, daar word je al erg vrolijk van. Aan het riviertje de l‘Ognon, mooie plekken, heel ongedwongen vrije sfeer, Floortje loopt los, niet te veel Nederlanders, kortom een voltreffer.

Het riviertje is een paradijs voor kinderen, kayakers, onze Floor en vissers (sorry Niels, alleen Forel)

Samengevat, we zijn er nog en gaan morgen pas verder.

Nog even terugkomend op de techniek van eergisteren: Dank voor de tips van de F.cking Manual of te wel het instructieboekje. Natuuuuuurlijk heb ik dat ding gebruikt, hoe zou ik anders zekering nr. 19 in het tweede zekeringkastje, in de linker zekeringstrip achter het klapvakje voor bestuurders kleinspul hebben kunnen vinden. Alleen voor het wegnemen van het klapvakje heb je het boek al nodig.

Wat betreft het brandstofverbruik: Maarten, jij hebt waarschijnlijk veel te hard gereden met die oude dame van je (ik bedoel de Amazone natuurlijk Franci) en Ria, 1:24 lijkt verdacht veel op veel te langzaam rijden......

Laughing
Marijke aan het skottelen met de elektrische hapjespan, t.g.v. oorlog met Stekkers (franse, nederlandse, EC) en verlengsnoeren, halverwege het stroomaansluitpunt.

ook

: deze camping: www.camping-villersexel.com

: L‘Ognon

Yell
: uitgetest:de nieuwe Lifty Ergo van Obelink. Niet zo eenvoudig.

Morgen weer een stukje verder.

Gert

Hallo Johan en Marijke,
Misschien een pioneerschepje gebruiken en aan de andere kant klein kuiltje graven.
Ziet er trouwens wel indrukwekkend uit Johan, met keggen en wat hout kun je heel wat doen!!

groeten, Gert

Mir

Hoi,

Ziet er gezellig uit. Heerlijk zo een pan hé?
Hebben wij ook heel veel gebruik van gemaakt met onze vakanties.
Hier weer lekker druk aan het worden.
Eet smakelijk en een kus voor iedereen XXX

Gets

Ik mis een glaasje op je tafel. La Douce France heeft toch wel wijn bij zo'n heerlijke maaltijd?

Tessie

Ik wil ook!!!

mia

Ik ben nu al jaloers! Mooie omgeving. Heb bijna spijt dat wij straks met het vliegtuig gaan ipv de caravan. Wat is dat voor een pannetje Marijke. Ziet er goed uit.

Gertie

Hallo Marijke, Johann en Floortje,
jullie zijn al een goed eind onderweg. Wat een mooi natuurplaatje. Van het watertje zal zeer zeker Floortje genoten hebben.
Wolfgang wil graag weten, wat dat gele deel aan de caravanband is.
Groetjes

Bets van Haaften

Het is hier nu half een in de nacht en dan toch even genieten van die sfeervolle foto's! Hans heeft erg moeten lachen bij het zien van je "aanbouw/opbouw" aan je caravanwiel! Ook wij hebben bij Obelink eens iets dergelijks gekocht voor de camper, maar jou constructie Johan is helemaal te gek, ha,ha!

johanna

Begrijp dat de roete Nancie Remiremend je bekent voorkwam wij zijn er inmiddels dertien en een half jaar weg maar toch was het niet zo moeilijk rijden maar het plekje wat je gevonden hebt is erg mooi veel plezier en tot later

wilmaelshofvdl@hotmail.com

Heerlijk luitjes, om jullie zo te zien genieten!
Ik ben zelf geen echte kampeerder, maar ik zou er bijna zin in krijgen! Veel plezier verder, geniet van de rust, het eten, het mooie weer en de schitterende omgeving!
xx

Dagmar

Zo, dat is heerlijk genieten als de Grande Dame op een heerlijk plekje. Gezellig. Ook voor Floortje. Mooi weer zo te zien. Bij ons lekkere temperatuur maar weinig zon. Weer om in de tuin te werken wat Hans ook driftig doet. Donderdag weer naar de tandarts geweest. Wat een pijnlijke ervaring weer. 4 tanden waar een kroon op moet. De voorbehandeling is het ergst. Op de fiets naar huis kreeg ik me toch een pijn in mijn onderkaak thuis een ubi ingenomen en langzaam ebde de pijn weg. Nog 3x en dan ben ik klaar. Johan, dinsdag begint de VHS weer. Ik vind dat toch wel heel gezellig. Als het goed is gaan we donderdag weer fietsen DE MEIDEN, ik geloof naar Geesteren als ik Gerti goed begrepen heb. In ons buurtje is het erg rustig. Eigenlijk een beetje slaapverwekkend. O ja, gisteren nog even naar het kruitvat geweest in Denekamp. Nee, niet voor een rode mand op wieltjes. Johan, de VVD staat er niet zo goed voor. De PvdA staat op 1 zetel na gelijk. Het is een spannende campagne. Wilders werd gisterenavond flink voor schut gezet in Reporter. Zo dit was het, geniet van jullie reis.
Knuffel voor Floortje.
Liefs en zonnige groetjes uit Neuenhaus

Wim en Annelies

Lieve Johan en Marijke,
Van harte gefeliciteerd met Johans verjaardag morgen 10-9! Het is hier prachtig weer: 27 graden. We zitten in de tuin en toosten op jullie.
Liefs, Wim en Annelies.