johan-marijke.reismee.nl

Over Floortje en de grote overtocht….

We hebben er nog niet over gesproken, maar natúúúúúúlijk gaat Floortje ook mee naar Corsica.

In de auto heeft ze een riante plek, in de caravan woont ze gewoon, net als wij. Maar…..zoals u weet is Corsica een eiland, uitsluitend bereikbaar per Cruiseschip (vrij riskant daar), per vliegtuig (beetje kostbaar voor onze reiscombi) of per veerboot. Die nemen we dus.

Een vooral aardige dame van de ACSI belde van de week op met de mededeling dat ze begrepen had dat wij Floortje wilde meenemen op reis, logisch we hadden haar gewoon aangemeld, maar er moest nog wel een ferry ticket voor haar gekocht worden. Niet zo duur zei ze, twintig euro voor een enkele reis (..)

Er zat nog een maartje aan de oversteek, Floortje mag niet in de auto blijven, evenmin in de caravan, ze moet gewoon mee aan dek…… wel met een muilkorf voor. Een WAT???????

EEN MUILKORF !!!!! Onze Floor, die met een fazantenkuiken tussen de voorpoten staat te kijken 'wat moet ik daar nou mee'

Dus….. zijn we van de week naar de Fressnapf gereden om een muilkorf te kopen. Floortje mee natuurlijk, zo'n ding moet toch ook passen.

We hebben de grootste uitgekozen, want die bood het meeste draagcomfort. Ze kan er heel goed koekjes mee eten en eventueel in handen bijten, maar daar gaat het niet om :-)

mia groenenberg

ziet er wel stoer uit! maar niet leuk natuurlijk, maar ja koekjes geven kan gelukkig nog. hoe lang duurt de overtocht? ben benieuwd naar jullie volgende belevenis.
een mooie tocht en vooral genieten! lukt dat tot nog toe?
groetjes en xxx

Bets van Haaften

wat leuk dat we jullie op reis kunnen volgen. We zijn zelf vele jaren in en door Frankrijk gereisd dus is het voor ons extra genieten. We vinden jullie caravan prachtig!