johan-marijke.reismee.nl

Reactie op reacties

en nu de beloofde reactie op reacties

@ iedereen: bedankt voor de goede wensen voor m‘n verjaardag, incl. het liedje van Bets en het “bellen“ van Basco. Ik probeerde de verjaardag te ontlopen, maar het werd toch nog een heus feestje.

@ iedereen over de zwemlessen van Floortje: ze vond het eng om de vaste grond onder haar voetjes te verliezen, daarom heb ik haar maar een eindje gedragen. Tijdens het terugzwemmen werd “en passant″ wel even de stok opgepikt. Op het filmpje is ook wel goed te zien dat ze een echte hero is geworden

Laughing

en nu in willekeurige volgorde:

@ Dagmar: dank voor de vele verhalen, er waren 3 hondjes in de groep, op de groepsfoto staan ze alledrie. Nog heel veel sterkte met de tandjes.

@ Hilde: Ja, die Tigli camping zag er inderdaad niet zo gezellig uit. De dames langs de weg hebben we gezien, ook niet zo‘n aanrader

Wink

Het “leesvoer″ was niet bestemd om onder werktijd te lezen! Voei!

@ Mia en Rob: Doen, die rondrit met caravan op Corsica, maar wel een reislog maken hè.

Ja, die Marijke is een echte feestneus en ze kan echt goed autorijden.

We waren bijna 4 weken weg, nog nooit zo lang weggeweest, maar stiekum naar huis verlangen, nee toch niet.

@ Gets: ik zeg altijd, „wil je een wegpiraat ontmoeten, dan moet een Fransman een stuur in de handen geven″. De Corsicanen doen er nog een schepje bovenop. Daarentegen zijn we in de italiaanse verkeerssoep geen enkele wegmisbruiker tegen gekomen.

Van Les Calanche met z‘n prachtige rode rotsen en spannende weggetjes hebben we genoten, de kleur van de rotsen komt door het tijdstip van de dag op de foto‘s jammer genoeg niet zo tot uiting.

@ Harry: als ik het goed begrijp, heb jij die Fransen daar leren vliegen in die Mirages. Nou bedankt hoor!

Tongue out

@ Harry en Gemma: als jullie terug gaan naar Corsica: Reislog schrijven hoor!!!!

@ Bets: dat geldt dus ook voor jullie!!

@ Gemma, helaas, we hebben het niet plakkende zand niet gevonden.

@ Tessa: die Michelin reisatlas van 2006 deed het prima hoor. In 6 jaar is er daar denk ik niet zoveel veranderd, misschien hier en daar een rotondetje erbij. De reisgids “Asterix en Obelix op Corsica″ zullen we van de week mee brengen.

@ Maarten: Corsica is inderdaad een motorparadijs, even afgezien van de verschrikkelijk slechte weg rond Cap Corse. Er waren erg veel motorrijders uit veel verschillende landen.

@ Gertie: dat met die “Schriftsteller″ is ziemlich übertrieben hoor.

@ Helene: leuk hè, dat Jopie en Henk uit Ruurlo er ook bij waren, inderdaad kleine wereld.

@ Mirjam B.: het leuke van die spoorwegovergangen waren de waarschuwingsborden, alsof er iedere 5 minuten een trein langs zou komen in plaats van 2 keer per dag. Nog leuker was het compleet ontbreken van allerlei gebod- en verbodsborden in de omgeving. Dat zie je elders wel eens anders.

@ Mirjam (van Her): Je hebt gelijk: Marijke kan heel leuk schrijven

Cool
. Heel veel succes bij de nieuwe club.

@ Yvonne (van Anton): Het maakt Floortje niet uit hoor of ze nu in die moddersloot in Schoonebeek banjert of in de kristalheldere middellandse zee rondom Corsica.

Floortje trok inderdaad veel bekijks, bij de dames, dat vond ik dan wel weer leuk, maar ook bij de mannen. Regelmatig hoorden we: „beau chien m‘sieur“

@ Gert: luifeltje stond er inderdaad puik bij en ook de tafel stond exact waterpas. Die houtjes voor onder de potkrick moest ik even bij de buren “lenen″.

Klopt: we hebben bijna 4500 km afgelegd. Verbruik met Wohnwagen onder de 10 l/100 km (wel met merkdiesel)

@ Ria: Natuurlijk hebben we de verkiezingen op de voet gevolgd, het eerste dat op iedere camping opgesteld werd, was vanzelfsprekend de satellietschotel

Wink

We hebben het allemaal meegekregen, dat van dat linksom, rechtsom, de partij voor de dieren enz. Wij als kiezers zijn behoorlijk tevreden (voorlopig althans). Ook leuk vonden we de benoeming van dat meisje van de VVD tot kamervoorzitster. Enne..... dat eerste foutje van haar vergeven we d‘r natuurlijk graag, 't smoeltje!

Yvonne

Heel leuk dat we hebben mee mogen genieten van jullie prachtige reis!
Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn!
Knuffel voor Floortje, wat een bofkont!

Harry en Gemma.

Dat groffe zand was alleen op het strand van Propriano, aan de westkust.

Ik houd meer van gierende straaljagers dan van blaffende honden. Niet tegen Floor zeggen, want dan doet dat kreng er nog een schepje bovenop. ;-D

En we gaan zeker nog wel een keer naar Corsica. Eilanden hebben sowieso onze voorkeur; hebben meer een eigen karakter.
Sicilië is ook een aanrader, weten we uit meervoudige ervaring. Qua natuur minder, maar wel interessant. Stukje verder rijden, wel korter varen (hoewel dat ook geen straf is).
Groeten en tot ziens.

wim en annelies

Lieve Johan en Marijke, het was leuk om jullie "te volgen"op de reis naar Corsica. Door jullie foto's hebben we zelf ook veel zin gekregen om daar eens te kijken. Fijn dat jullie weer veilig en wel thuis zijn. Tot ziens, Wim en Annelies.