johan-marijke.reismee.nl

Ghisonaccia en het mooie strand

De laatste camping op Corsica: Ghisonaccia

Na een schitterende reis midden over Corsica zijn we op de laatste camping aangekomen.

Pauze

Op de mooie camping in Ghisonaccia worden we bezig gehouden door M&M‘s....... Muggen en Mirages.

De Mirages starten ’s morgens tegen 7 uur vanaf het iets zuidelijker gelegen vliegveld. Kennelijk zijn de toestellen zo zwaar dat ze zonder naverbranders niet van de grond komen. Een wekker is hier dus een overbodig accessoire. Tegen de avond zijn de missies voltooid en wordt het rustig, even afgezien van de disco die tussen 21.00 en 24.00 nog wat oerwoud geluiden over de camping uitstrooit.

Met de muggen gaat het anders. Deze zijn rond om de klok volledig geruisloos aktief. Onze gehele groep loopt te schelden, te meppen en te krabben. Om het netjes uit te drukken hebben we dus behoorlijk veel last van mutkirages en mutkuggen.

Op de camping vonden we een mooi plekje voor het maken van een groepsfoto, met vlnr Jysk, Tess en Floortje.

Een dikke plus krijgt de camping voor de ligging direct aan zee, erg leuk voor de inmiddels gediplomeerde zwemster Floor, zoals op de onderstaande plaatjes te zien is.

gooi nou weg die stok

weer

Laughing
strand

gets

volgende keer citroengeranium meenemen. Helpt ook!!!!tegen mira... Nee helaas. Misschien kunnen we nog wat F 16 vliegtuigen aan de Fransen kwijt.

Harry van Dam

Dat had ik jullie dus al verteld, dat Solenzara een militaire basis is en Ghisonaccia de schietrange, waar ik destijds de wapenoefeningen kreeg tijdens de luchtmacht vliegeropleiding. Wij hadden nooit last van mensen op het strand :-D
Dat gebied bij Ghisonaccia is overwegend moerasgebied, dus zijn die mugggen wel te verklaren. Hoewel ik dacht dat muggenplagen zich voornamelijk in het voorjaar voordoen. Corsicaanse muggen zijn uiteraard tegendraads en houden zich niet aan de wetten van moeder natuur.

gemma van dam

dank je wel voor je lieve kaartje, lieve marijke. fijn, hoor, dat jullie zo genieten op corsica, inclusief jullie zwemSTER floortje. ik wist t wel. en heb je ook al dat aparte strandzand ontdekt? dat t niet blijft plakken, bedoel ik. overigens, jullie hebben een prima periode gepland om naar dit zonnige eiland af te reizen, want hier heeft de herfst al de eerste vinnige tikken uitgedeeld.
als je dit weet, voelt de warmte des te weldadiger aan, denk ik zo. heel veel plezier nog. o, en de genezing van schouder vordert gestaag. is wel een schone oefening in geduld ......

Maarten Keuning

Hoi Johan en Marijke ( en Floor),

Dank voor jullie ansich taart. Wij kregen hem vandaag. Ik begrijp heel goed dat jullie genieten, want Corsica is erg mooi. Wij hebben er ooit vakantie gehouden met twee motoren, en heat was echt kicken om langs die steile afgronden te rijden. Geniet er nog maar even van, want als je thuis komt is het kortebroekenweer voorbij!

Groet van Franci en Maarten

Tessa

Dank jullie wel voor het kaartje over de geschiedenis van Corsica! Fijn dat jullie het nog fijn hebben. De tijd gaat nu snel voorbij helaas of misschien toch wel fijn om naar huis te gaan. Neem het weer maar mee onze kant op :-)
Geniet nog even lieve paps, mams en floor dikke kus van ons xxx

Bets van Haaften

En weer hebben we genoten van jullie reisverslag over Mirages en Muggen! We hopen dat de verdere thuisreis goed verloopt en dat jullie weer goed aankomen.
Veel groeten van Hans en Bets