johan-marijke.reismee.nl

Naar Sagone, les Calanche

Donderdag begaven we ons van Porto Vecchio naar Sagone, een bijzonder mooie rit door de bergen met steeds weer prachtige uitzichten over de zee. We zijn heelhuids in Sagone aangekomen, ondanks pogingen van een drietal kamikaze Corsicanen om frontale botsingen uit te lokken. Zo‘n buitenlands nummerbord betekent hier kennelijk „je moet er voorbij, kan niet schelen hoe“. Een caravaantje van drie caravans werkt natuurlijk helemaal als een rode lap op een stier voor ze.

Caravaans

De camping in Sagone is mooi, royaal opgezet, schaduwrijk en is voorzien van een beeldschone receptioniste, die ook nog erg aardig is.

Het mooie zwembad is helaas steenkoud, maar daarvoor in de plaats is het strand dichtbij en de zee heerlijk warm en het water is glashelder.

Een mooie gelegenheid om eindelijk eens zwemoefeningen met Floortje te doen. En ze kan het hoor (met een beetje hulp van het baasje). Kijk maar eens naar de speciale fotoserie zwemlessen Floor.

Zwemles 1

Vandaag maakten we een rondrit over het allermooiste gedeelte van Corsica. Vooral Les Calanche met z‘n rode rosten is betoverend mooi.

Even waanden we ons op het circuit van Monza, een Audi, zo één had ik nog nooit gezien, joeg ons voorbij met in z‘n kielzog een twintigtal Ferrari‘s en enkele Lambo‘s en Porsches. Hoewel de snelheden hoog tot zeer hoog waren, ontstond er door deze jongens geen enkele gevaarlijke situatie. Jammer geen foto‘s van kunnen nemen. Wel van enkele geiten en koeien die ook van de natuur op Corsica genoten.

Geiten en koeien.

In het stadje Evisa bevond zich een echt drukpunt dat aan de normen van Hans voldaan zou hebben. Voor ons reden om er een kleine lunch te genieten met een biertje. Die lunch, met kaas gevulde pannekoekjes, voldeed natuurlijk niet aan zijn normen.

Drukpunt in Evisa.

Morgen gaan we alweer weg van deze prachtige streek. De route gaat via Corte naar Ghisonaccia, opnieuw aan de oostkust.

schitterende omgeving

mooie camping

prachtige zee

Frown
vliegen en mugjes

Tongue out
veel wepsen

Bets van Haaften

Ook wij hebben vandaag genoten van een drukpunt (blijft toch een leuke uitdrukking) in onze tuin op het tuinbankje. We houden daar tegen 16.30 uur dagelijks ons "happy hour" met een biertje en/of een wijntje! En, Johan, de zwemlessen van Floortje, daar moet ik het als oude ervaren zweminstructrice, nog eens met je over hebben! Maar zo te zien op de foto's geniet ze er wel van.

gertie

misschien is het zwembad extra koud, om af te koelen na ontvangst van de mooie receptioniste